De eerste race van de Porsche 911 was de Monte Carlo Rally uit 1965. Het jaar daarop verkocht Porsche een optionele rallykit voor de 911, waarna deze tot begin jaren ’70 werden gemaakt. Voeg daarbij de 959 en de beroemde 964 met Rothman’s kleurstelling, en je ziet dat de 911 geen onbekende is op het rallycircuit.
De Syberia RS tilt deze lange rallygeschiedenis naar een hoger niveau. Het brengt hem namelijk naar de moderne tijd dankzij een enorme herwerking door de Duitse ophangingsspecialist H&R. H&R verwijderde de originele bevestigingspunten, vergrootte de wielkasten en creëerde een geheel nieuw systeem gebaseerd op de nieuwe rijhoogte en Hankook terreinbanden op 16 inch Fuchs wielen. De eigenaar heeft details over het gedeelte onder de motorkap van de constructie onder de wikkels bewaard, maar de buitenkant kent onder andere een dakdrager, rallylichten en een aangepaste uitlaat in het midden die erop wijst dat de auto net zo lekker rijdt als dat hij eruit ziet.